Slack en Cleverdesk

 

Slack koppeling

Slack is een communicatieplatform om binnen een organisatie berichten uit te kunnen wisselen. Wat veel mensen niet weten is dat Slack ook uitgebreide opties heeft om koppelingen te maken en te automatiseren. Denk hierbij aan voorgeprogrammeerde (re)acties als iemand iets stuurt of berichten in een zogenaamd kanaal zetten.

Omdat verschillende medewerkers van 1 van onze klanten direct een bericht moet krijgen wanneer er een storing optreedt hebben we een koppeling tussen Slack en Cleverdesk gebouwd. Wanneer er een storing binnenkomt in Cleverdesk wordt deze omgezet naar een bericht in Slack. De medewerkers die dat kanaal volgen krijgen een melding op hun computer of telefoon en kunnen direct actie ondernemen om de storing op te lossen. Op deze manier gaat het oplossen van de storing veel sneller en kunnen medewerkers onderling ook overleggen.

Uitbreiding

De koppeling zou bijvoorbeeld uit te breiden zijn met automatische meldingen als er een wijziging plaatsvindt in de planning van een persoon, enkel naar de relevante persoon. Ook zou een centrale helpdesk van Idee101 ingebouwd kunnen worden in Cleverdesk zodat iedere gebruiker fouten of vragen rechtstreeks in kan typen en versturen.

Real-time conversaties

Conversaties real-time houden in Cleverdesk behoord tot de mogelijkheden en zelfs informatie op Slack opvragen uit Cleverdesk.
Dit zet ons aan om na te denken hoe wij Slack kunnen gebruiken om werken nog leuker en makkelijker te maken.

Meer weten?

Mocht je willen weten wat wij voor jou bedrijf kunnen bedenken, neem dan snel contact op!

Cleverdesk wordt intensief gebruikt door onze klanten

  • 2.000+ actieve gebruikers
  • 15.000+ afgeronde projecten
  • 150.000+ ingediende uurbriefjes
  • 40.000+ bedrijfsmiddelen
  • 80.000+ uitgevoerde keuringen
Copyright © · Cleverdesk is een softwarepakket van Idee101 B.V.