3.9 Joshua Tree

De highlights van deze nieuwe versie!

Verplaats een complete werkbon inclusief gepland personeel en bedrijfsmiddelen.

Transportbonnen met laad- en losadressen.

Vul een werkbon compleet in vanaf de planning.

De tarieven zijn per werkbon aan te passen.

Releasenotes Cleverdesk versie 3.9 Joshua Tree

Nieuw! Tariefkaarten per klant beschikbaar en per bedrijfsmiddel instelbaar.

Deze release is voornamelijk gericht op het verbeteren van de stabiliteit van Cleverdesk. Verder zijn er veel aanpassingen gedaan aan de mobiele omgeving, de transportbon die je in de vorige versie hebt leren kennen en is de code achter de Planningsmodule volledig herzien om de flexibiliteit te vergroten en het gebruik van de module te vergemakkelijken.

Overige wijzigingen

HRM

  • Bij de rapportage van de loonmutatie is een kolom met de omschrijving toegevoegd.

Bedrijfsmiddelen

  • In het bedrijfsmiddelenoverzicht is de kolom ‘Vestiging’ toegevoegd.

Magazijn

  • Bij het opstellen van een laadlijst kan nu een PDF-template gekozen worden.
    Hiermee zijn picklists en pakbonnen te maken in PDF-vorm. Wil je deze ingericht hebben, neem dan contact op met Cleverdesk Customer Success.
  • Binnen de magazijn-module vind je nu een betere overzichtspagina van de laadlijsten.
  • Na de selectie of scan van een bedrijfsmiddel krijg je in 3.9 direct de actuele status en locatie te zien

Inkoop & facturatie

Onder de inkoopmodule en de facturatiemodule zijn de nodige aanpassingen doorgevoerd om het proces te verbeteren. Zo is de factuurregel zelf samen te stellen uit verschillende variabelen. Deze instellingen vind je terug in het menu Instellingen op het tabblad administratie.

Persoonlijk/Uren verantwoorden/Mobiele weergave

  • De werkbondetailkaart op de mobiele weergave is voor transportbonnen uitgebreid met de volgende blokken:
    o laadadres
    o losadres
    o Relatie (Naam en Adresgegevens)
  • Binnen de detailkaart van een geplande projectactiviteit kan de medewerker nu gemakkelijker een artikelboeking aanpassen.
  • Binnen de mobiele weergave wordt de werkbonnaam nu over meerdere regels volledig weergegeven. Hierdoor is het voor de uitvoerder overzichtelijker.
  • Op de detailkaart van de werkbon in de mobiele omgeving vind je nu de naam van de klant en het werkadres of los- dan wel laadadres

Planning

  • Bij het verplaatsen van de werkbon wordt eerst in een pop-up aangegeven wat er allemaal ingepland is en dus verplaatst gaat worden. De gebruiker kan door middel van vinkjes aangeven welke items wel en welke item niet verplaatst moeten worden, per item is het dan ook mogelijk om een andere datum en tijd te selecteren.
  • De werkbon kan in de planning snel ingevuld worden. De huidige pop-up ‘Nieuwe werkbon’ wordt uitgebreid met de volgende velden:
    o Laad- en Los adressen. (hier kunnen ook werklocaties geselecteerd worden)
    o Opdrachtnummer
    o Opdrachtdatum
    o Werkbonomschrijving
    o Betaalafspraken
    o Vaste prijs (vinkje)
    o Contactpersoon
    De begroting wordt toegevoegd d.m.v. de knop in het onderste scherm, zoals je gewend bent.
  • Werken met de werkbon op de planning is aangepast: De pop-up toont nu een beter overzicht van het geheel.
  • Het bevestigen van de planning per e-mail toont nu de datum, het tijdstip en het project in het bericht, zodat de ontvanger direct overzicht heeft.
  • Aan elkaar gekoppelde bedrijfsmiddelen en personeelsleden zijn nu beter apart in te plannen, waardoor de planning flexibeler is geworden.
  • Het filter-object “Toon alleen projecten in periode..” is aangepast, zodat deze behouden blijft.

Projecten/Werkbonnen

  • Er is een tariefblad toegevoegd aan de werkbon en projectactiviteit en zichtbaar gemaakt op werkbondetailkaart en projectactiviteitdetailkaart. Bij het aanmaken van een nieuw project met een projectsoorttariefkaart worden de tarieven op het project overgenomen. Deze zijn vervolgens per werkbon/projectactiviteit te wijzigen.
  • Op de werkbon detailkaart vind je nu ook de optie tot tariefkaart wijzigen, zoals je gewend bent van een regulier project.
  • Vanuit het werkbonnenoverzicht kan een werkbon nu gekopieerd worden, zoals je gewend bent bij de projectactiviteiten.
  • De kosten en opbrengstenregels zijn zichtbaar door in het blok financieel op de resultaten te klikken. <plaatje volgt>

Rapportage

  • Onder werkplaats vind je bij rapportage een nieuw rapport om de historie van alle draaiuren gesorteerd op datum te zien, inclusief een snelkoppeling vanaf de bedrijfsmiddeldetailkaart. Voor dit rapport is een nieuwe rol toegevoegd.

Stamgegevens

  • Bij veel verschillende overzichtsschermen onder de Stamgegevens zijn aanvullende gegevens toegevoegd om het inrichten van Cleverdesk gemakkelijker en beter beheersbaar te maken.

Instellingen

  • Onder Instellingen heb je bij Administratie de mogelijkheid gekregen om factuurregels naar wens op te maken. Onder de tooltip (zie afbeelding 1) zie je de opties die Cleverdesk biedt.
  • Onder Standaard teksten kan nu ook de inkooporder-mail standaard ingericht worden.
Geschreven door: cloe@cleverdesk.nl

Klik hier om naar de Cleverdesk hoofdwebsite te gaan: