Wij proberen onze software zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken. Toch ontkomen ook wij er niet aan dat er geregeld vragen gesteld worden aan het klantgeluk-team. Ons team beantwoordt graag al jullie vragen. Wij hebben de meest gestelde vragen op een rijtje gezet. Daar is onderstaande blog uit gekomen!
De kans is groot dat dit komt omdat je niet de juiste rechten hebt voor de pagina die je probeert te bereiken.
Er zijn een aantal veel voorkomende oorzaken. Wellicht ligt het aan één van de volgende punten:
Kom je na het doorlopen van bovenstaande stappen nog niet in de Cleverdesk omgeving? Neem dan contact met ons op via helpdesk@idee101.nl of bel via 0592 855 995.
De kans is groot dat je geen licenties meer over hebt. Het systeem zal deze melding ook geven als bericht rechtsboven in het scherm.
Om dit juist in te stellen dien je personeelslid gebruiker aan te maken. Je kunt een personeelslid gebruiker aanmaken via: Stamgegevens → Gebruikers → Nieuw Personeelslid gebruiker
Je kunt dit instellen via een snelkoppeling. Wij geven hieronder de uitleg voor de iPhone. Geen iPhone, maar een Android telefoon? Dat is natuurlijk ook mogelijk. Bekijk de mogelijkheden via dit artikel.
iPhone
Wat is cache?
Als je in een webbrowsers naar een pagina gaat (bijvoorbeeld www.cleverdesk.nl) dan download de browser alle bestanden van deze website en bewaart deze lokaal op je harde schijf in een gedeelte dat “cache” heet. Browser cache (ook wel Internet cache genoemd) bewaart elk bestand dat je hebt bekeken of hebt gedownload terwijl je in websites of webapplicaties bekijkt en gebruikt. Al je nu een pagina voor de tweede keer bezoekt, dan laadt deze pagina sneller, omdat de bestanden niet opnieuw gedownload worden van de server, maar vanuit uw lokale harde schijf worden geladen.
Als wij een nieuwe versie van Cleverdesk installeren, dan krijgt de webapplicatie nieuwe bestanden op de server. De lokaal opgeslagen bestanden in de browsercache en van de webapplicatie op de server zijn nu verschillend. Het lokale bestand is nu verouderd en moet vervangen worden door het bestand van de server.
Nieuwste versie van de server ophalen
Om zeker te weten dat je de nieuwste versie van een website of webapplicatie gebruikt, moet je de browser de opdracht geven de bestanden van de server te halen i.p.v. uit de lokale cache. Dit gebeurt door in Windows tegelijkertijd op CTRL + F5 te drukken. Werk je met een Apple en Safari gebruik dan: Apple + R of command + R.
Windows: CTRL + F5
Apple: Apple + R of command + R.
De uren die medewerkers verantwoorden in Cleverdesk worden door één of meerdere rollen binnen jouw organisatie geaccordeerd. Zie jij de verantwoorde uren niet terug voor accordering? Doorloop dan eerst onderstaande stappen.
Zodra je rechten aanpast in een gebruikersprofiel of individueel gebruikersaccount, is het van belang om opnieuw in te loggen in Cleverdesk. Hierdoor wordt er namelijk een nieuwe sessie gestart en zal de gebruiker worden ingelogd met de aanpaste rechten.
Cleverdesk kent een aantal vaste releases per jaar. Elke release bevat een aantal nieuwe functionaliteiten. Mocht je een wens hebben voor een nieuwe functionaliteit dan kan je deze aan ons doorgeven.
In beide gevallen volstaat het om contact met ons op te nemen via projectbureau@idee101.nl.
In het geval je extra ondersteuning nodig hebt bij de inrichting van jouw Cleverdesk omgeving of een instructie voor medewerkers kan je gebruik maken van de volgende opties.
Zolang de taak nog niet afgerond is, kunnen er wijzigingen aangebracht worden in taken. Ook kan de taak verwijderd worden. Is de taak afgerond, dan kan deze niet meer gewijzigd of verwijderd worden onder de Projectactiviteit.
Als de medewerker via de Cleverapp de werkbonnen niet kan inzien dan is het goed om de rechten na te lopen. Een veelvoorkomende fout door onze gebruikers is dat ze onder de rechten van “Werkbonnen” gaan zoeken. Daar kan deze weliswaar aangevinkt staan, maar geeft geen resultaat via de Cleverapp. Alle instellingen en mogelijkheden die te maken hebben met de Cleverapp staan onder “Persoonlijk”. Als hier de werkbonnen inzien is aangevinkt, kan de medewerker naast Cleverdesk deze ook inzien via de Cleverapp.
De handtekening verschijnt automatisch op de werkbon of rapport, indien dit zo is ingesteld. Als deze niet verschijnt op de werkbon of het rapport, controleer dan of bij betreffende medewerker er een handtekening is toegevoegd aan zijn personeelsdossier. Houdt rekening dat de handtekening voldoet aan het opgegeven formaat voor de beste weergave. Deze moet exact 250 (breed) x 75 (hoog) pixels zijn.
Staat je vraag niet tussen onze veel gestelde vragen? Of krijg je het toch niet voor elkaar met de uitleg die hierboven vermeld staat? Neem dan gerust contact met ons op en wij helpen je graag verder.
Geschreven door: cloe@cleverdesk.nl