4.8 Willow

De highlights van deze nieuwe versie!

Performance: Werk sneller en efficiënter met Cleverdesk. Een compleet verbeterde gebruikerservaring doordat het systeem sneller laadt. Minder wachttijden, snellere overzichten, snellere detailkaarten en een CleverApp die veel sneller reageert op al je acties.

🏗️ Resource planning: Een nieuw planscherm waarbij personeel en bedrijfsmiddelen in één scherm zichtbaar zijn. De volgorde is zelf in te stellen.

📊 Werkbonplanning verbeterd: Gebruik begrotingen op de werkbonplanning en verlengen van je planitems werkt nu makkelijker.

📑 Weergave van planitems: Van alle planitems zijn nu de weergaves instelbaar. Kies als bedrijf zelf welke informatie je belangrijk vindt in het planscherm.

🖼️ Planning vrijgeven: Geef nu ook projectactiviteiten vrij. Verberg je complete planning voor je medewerkers totdat de planner deze vrijgeeft.

🖊️ Dashboard Widgetbeheer: Alle dashboard widgets op één plek bij elkaar. Selecteer de items die jij wilt zien in één overzicht.

📑 Actueel overzicht van verhuuritems: Een nieuw rapport met een overzicht waar al je verhuuritems staan.

🚀 Bedrijfsmiddeluren beperken: Een instelling op uursoorten waarbij je kunt instellen dat een uursoort geen bedrijfsmiddeluren geboekt mogen worden.


Releasenotes Cleverdesk versie 4.8 Willow

Nieuw: De performance is sterk verbeterd.

In samenwerking met onze hostingpartner Internet Today hebben we meerdere verbeteringen aangebracht in de software en hardware om onze gebruikers een sneller systeem te geven. De serveromgevingen hebben geheugenuitbreidingen gekregen en er is uitgebreide monitoring toegevoegd. In Cleverdesk zelf zijn alle lijstweergaves versneld, laden we meer informatie in het geheugen, de query’s op de database zijn verbeterd en de applicatie wordt precompiled geïnstalleerd. Naast nog andere kleine verbeteringen zoals het verbeteren van individuele pagina’s die gezamenlijk opgeteld de gebruikerservaring vele malen beter maken.

In de volgende versies zullen we de performance nog verder blijven verbeteren. Er kunnen nog enkele individuele pagina’s zijn die nog minder snel aanvoelen, mocht je deze tegenkomen, laat het ons weten.


Nieuw: Resource planning.

Een nieuw planscherm waarbij personeel en bedrijfsmiddelplanning is gecombineerd.

De basis voor dit scherm is altijd een planboard. In het planboard zijn nu dan ook de personeelsleden en bedrijfsmiddelen zelf op de juiste volgorde te zetten.

De resourceplanning toont bij de personeelsleden nu ook de daadwerkelijke roosters in de balk die aangeeft hoeveel uur iemand ingepland is. Hiervoor zul je op iedere medewerker het rooster netjes moeten invullen. Het rooster vind je op de personeelsdetailkaart en kan ingevuld worden als je het personeelslid wijzigt.

Plan je nu een medewerker in op een dag dat deze 0 uren beschikbaar heeft volgens zijn rooster dan geeft de planning een waarschuwing.


Nieuw: Werkbonplanning verbeterd. Op de werkbonplanning zijn vanaf nu begrootte productgroepen en functies zichtbaar als oranje , door er op te klikken wordt het mogelijk om de begroting in te plannen.

Klik je op de begroting dan wordt de planning popup voorgefilterd met de functie of productgroep die is aangeklikt. In het snelzoeken veld zal de productgroep naam ingevuld staan. Wil je de begroting invullen met een andere productgroep, maak dan het veld leeg en alle items zullen weer zichtbaar zijn.


Nieuw: Weergave van planitems. Je kunt nu als planner zelf instellen hoe de planitems in je planscherm zichtbaar moeten zijn. Ga hiervoor naar Instellingen/Planning en pas zelf het format aan. Er zijn zeer veel verschillende weergave mogelijkheden.


Nieuw: Planning vrijgeven: Geef nu ook projectactiviteiten vrij. Verberg je complete planning voor je medewerkers totdat de planner deze vrijgeeft. Voor het vrijgeven van planitems van werkbonnen of projectactiviteiten zijn afzonderlijke instellingen beschikbaar. Het vrijgeven werkt op planitem niveau. Iemand die meerdere dagen op hetzelfde item is ingepland (door een lange balk in de planning) zal alle dagen in zijn CleverApp zien als er één dag in de geplande periode wordt vrijgegeven. Wil je dit niet, splits het item dan op in dagen en geef daarna pas de planning vrij.

In alle planschermen is nu zichtbaar door middel van een vinkje dat het planitem is vrijgegeven. Als je een dagplanning al hebt vrijgegeven en je voegt vervolgens nieuwe items toe dan moeten die ook nog vrijgegeven worden. Zie in het voorbeeld hieronder. De dag is vrijgegeven, hierna is Stephan Haalboom ingepland, zijn planitem is nog niet zichtbaar en zal nogmaals vrijgegeven moeten worden.


Nieuw: Dashboardstore

Alle dashboardwidgets staan nu bij elkaar in één overzicht. De module dashboards zijn vervangen door de Widgetstore. Ga naar het hoofddashboard door op het Cleverdesklogo linksboven te klikken (dit kan ook een eigen logo zijn). Je ziet nu het volgende icoontje in de bovenste balk verschijnen.

Klik je nu op de widgetstore dan krijg je een overzicht van alle widgets per module zoals deze in het verleden per moduledashboard waren geordend. Kies nu de widgets die jij op je hoofddashboard wil hebben. Ook de widgets die met Datasets gemaakt worden staan hier tussen.


Nieuw: Actueel overzicht van verhuuritems

Onder projecten vindt je bij de rapportages een nieuw rapport: Actuele inzet verhuuritems. Dit toont alle bedrijfsmiddelen en verhuurartikelen die ingezet zijn op projecten. Het rapport is te filteren op project of projectleider zodat er een compleet overzicht voor de projectleider ontstaat.

Wil je zien waar alle items van één bepaald artikel staan, filter het rapport dan op één artikel.


Nieuw: Bedrijfsmiddeluren beperken.

Het is vanaf nu mogelijk om bij uursoorten in te stellen dat deze geen bedrijfsmiddeluren mogen meeboeken. Dit is bijvoorbeeld het geval bij Verlof, Feestdagen of Ziekteuren die door een machinist of chauffeur geboekt worden. Met deze instelling zullen de bedrijfsmiddelen niet meegeboekt worden op het moment dat deze uursoorten geboekt worden.

Ga naar Stamgegevens/Uursoorten en vink de optie ‘Mag geen bedrijfsmiddelen boeken’ aan.

Als je nu als machinist of chauffeur uren gaat verantwoorden en je bent standaard gekoppeld aan een kraan of vrachtwagen dan zal het niet mogelijk zijn om bedrijfsmiddeluren te boeken bij deze uursoorten. De gekoppelde bedrijfsmiddelen worden niet getoond.


Overige wijzigingen

Stamgegevens/Instellingen

  • Stamgegevens/Bewerkingen: De bewerking is verder uitgebreid om een werkbontemplate te worden. Zo kun je nu de werkboncategorie en begrotingen in de de bewerking invullen, bij het aanmaken van de werkbon zijn deze dan ingevuld.
  • Stamgegevens/Offerte geldigheidstermijnen: Een nieuw stamgegeven om standaard offerte geldigheidstermijnen op vast te leggen. Deze termijnen zijn te selecteren in een nieuwe offerte.
  • Stamgegevens/Magazijnen: Validatie op magazijnlocatie, een magazijnlocatie mag slechts één keer per magazijn ingevuld worden, ook als deze inactief is.
  • Stamgegevens/Datasets: Datasets hebben extra filteropties gekregen en een optie om het aantal resultaten te beperken.
  • Stamgegevens/Datasets: Het is nu mogelijk om door te klikken vanuit resultaten uit een dataset naar de entiteiten van Cleverdesk. Gebruik je bijvoorbeeld een dataset die verkoopkansen toont, dan kun je naar de verkoopkansdetail doorklikken vanuit de dataset. Gebruik hiervoor de link/button optie.
  • Instellingen/Overig: De instelling ‘Artikel aanmaken op inkooporder’ is verwijderd, deze werd niet meer gebruikt in het systeem.
  • Instelling/Planning: Een extra instelling ‘Activiteit planning pas zichtbaar na vrijgeven’, deze is van toepassing op alle activiteiten. Er was al een instelling voor werkbonnen. Let op! dit werkt op planitem niveau. Is iemand voor langere tijd ingepland op hetzelfde item dan is dit zichtbaar na vrijgeven van één dag in deze periode. Wil je dit niet, splits het item dan op in dagen en geef daarna pas de planning vrij.
  • Instellingen/Standaard teksten: Het versturen van inkooporders of inkooporders vanaf de planning is uitgebreid met extra opties voor het kiezen van het standaard afzender mailadres. Zo kun je nu ook het vestiging adres instellen als standaard afzend adres.
  • De Duitse vertaling is verbeterd n.a.v. feedback van onze Duitse gebruikers.

PDF Editor: Er zijn nieuwe PDF-variabelen toegevoegd: PDF template > werkbon. Werkbon.Aangemaakt door -Lijst ‘BedrijfsmiddelAgendaItems’ > BedrijfsmiddelAgendaItems.SKU – Indien mogelijk: Werkbon.Startdatum.DagVanDeWeek (bijv. maandag/dinsdag/woensdag) – Indien mogelijk: Werkbon.Einddatum.DagVanDeWeek (bijv. maandag/dinsdag/woensdag) – Lijst ‘AgendaItems’ > Personeelslid.Telefoonnummer en Personeelslid.E-mail (indien technisch mogelijk) PDF template – Werkorder * Nieuwe lijst met gekoppelde voorraadartikelen onderhoudsregime of werkorder. (Werkorder-artikelenregime). Screenshot in issue. PDF template: Meldingen/Werkplekinspectie – IngevuldFormulier.IngevuldDoor – IngevuldFormulier.ProjectNaam – IngevuldFormulier.ProjectNummer – IngevuldFormulier.Projectactiviteit.VolledigAdres – IngevuldFormulier.Projectactiviteit.Plaats – IngevuldFormulier.Projectactiviteit.Land PDF template : Conceptfactuur en Verkoopfactuur – in alle lijsten waar factuurregels voorkomen toevoegen: WeeknummerBoeking (format = Nummer)

PDF template: Projectformulier

– Activiteit.Opdrachtgever (relatienaam) – Activiteit.Contactpersoon.Naam – Activiteit.Contactpersoon.Telefoonnummer – Activiteit.Contactpersoon.E-mail – Activiteit.Projectleider.Naam – Activiteit.Projectleider.Telefoon – Activiteit.Projectleider.E-mail – Activiteit.ContactpersoonLocatie.Naam – Activiteit.Contactpersoon.Locatie.Telefoonnummer – Activiteit.Contactpersoon.>Locatie.E-mail

Accorderen

  • Accorderen/Weekstaten personeel: Bij het verantwoorden of wijzigen van uren van derden zijn nu de artikelen die meegeboekt kunnen worden bij inhuurpersoneel en inhuurbedrijfsmiddel zichtbaar en te wijzigen tijdens het accorderen.
  • Project weekrapport: Klikken op de regel klapt nu de hele week open of dicht. Klikken op hele regel van één dag opent het dagrapport zodat de gebruiker direct kan gaan accorderen.
  • Accorderen Project Weekrapport: Het weekrapport is uitgebreid met alle zaken die ook op het dagrapport staan. Alle items van de hele week worden getoond. Zo ontbraken nog: Productieboekingen, Notities, Meldingen, Formulieren. De uren van personeel en bedrijfsmiddelen zijn beter uitgelijnd.
  • Accorderen/Werkbonnen: Werkbonnen worden nu ook in het overzicht getoond als er een geplande levering (geplande inhuuropdracht) of productieboeking op de werkbon staat.
  • Accorderen/Werkbonnen: Bij het inboeken van een inkoopfactuur in het werkbonnen accorderen scherm kun je ook direct extra leveringen toevoegen die dan ook meteen doorbelast kunnen worden. Ga hiervoor naar het overzicht van de geplande leveringen, voeg een inkooporder regel toe en deze verschijnt in het geplande leveringen overzicht.
  • Corrigeren van gekoppelde uurboekingen is verbeterd. Zo krijg je nu bij het corrigeren ook de gekoppelde middelen direct te zien en kun je deze in een gecombineerde correctie aanpassen.
  • Oude accordeerschermen zijn weer te selecteren via dashboard widget store. Op verzoek van enkele oude gebruikers hebben we de oude dashboard items waarmee uren, bonnen en verlof goedgekeurd kan worden weer beschikbaar gemaakt. Deze dashboard items zijn te activeren in de Widgetstore onder het menu Dashboard.

Hierna zal het dashboarditem op je hoofddashboard beschikbaar worden:

Deze oude accordeerschermen zijn geschikt voor bedrijven die Cleverdesk alleen gebruiken voor de urenregistratie. Gebruik je meer soorten boekingen op projecten of werkbonnen, dan adviseren wij je om de accordeermodule te gebruiken.

HRM

  • HRM/Uren: Bij uren goedkeuren (alle uren van die weekstaat via knop Goedkeuren) op een gesloten project volgt een foutmelding. Het projectnummer dat gesloten of geannuleerd is, is nu zichtbaar in de foutmelding.
  • HRM/Uren derden: Bij het verantwoorden of wijzigen van uren van derden zijn nu de artikelen die meegeboekt kunnen worden bij inhuurpersoneel en inhuurbedrijfsmiddel zichtbaar en te wijzigen tijdens het accorderen.

Magazijn

  • Projectterugkomst: De dropdown van projecten is beperkt op projecten waar daadwerkelijk items zijn uitgecheckt. Dit toont zowel bedrijfsmiddelen als artikelen die naar een project zijn uitgecheckt. TIP: Gebruik in plaats van Projectterugkomst de Inname op een project, dit scherm zal ook de laatst bekende locatie of voorkeurslocaties tonen van items en met dit scherm kan de magazijnmedewerker alle items in één keer innemen.
  • Magazijnlocaties: Er is validatie toegevoegd bij het aanmaken van magazijnlocaties. Een naam van een magazijnlocatie mag slechts één keer per magazijn voorkomen.
  • Het artikelenoverzicht per magazijn bevat nu een filteroptie om inactieve artikelen zichtbaar te maken. Standaard worden inactieve artikelen niet meer getoond in het overzicht.

Verhuur

  • Een extra uitcheckactie van verhuurboekingen in het verleden op het moment dat er al boekingen lopen van een identiek artikel is verbeterd. Voorstel is om te controleren wat de laatste startdatum van de actuele boeking is en deze datum als eerste uitcheckdatum aan te houden. Fout geven in uitcheckactiescherm en mutatie en boeking tegenhouden.
  • De laadlijst onder een verhuuraanvraag houdt nu ook rekening met extra uitgecheckte items (items die oorspronkelijk niet op de laadlijst stonden of meer uitgecheckt dan gevraagd). De laadlijst toont nu de daadwerkelijk uitgecheckte items en voegt extra middelen aan laadlijst toe.

Werkplaats

  • Draaiuren van bedrijfsmiddelen worden nu ook bijgewerkt n.a.v. een tankbeurt die de chauffeur of machinist via de CleverApp registreert. Deze controleert dan ook of er een nieuwe Preventieve werkorder aangemaakt moet worden.
  • Op de bedrijfsmiddeldetailkaart is bij de magazijnen de magazijnlocatie te wijzigen. Het wijzigen van deze magazijnlocatie doet nu een incheckactie in de nieuwe locatie indien het middel aanwezig is in dat magazijn. De boeking op de vorige locatie wordt afgesloten.

Projecten

  • Project/Rapportage/Actuele inzet verhuuritems: Een actueel overzicht van alle uitgecheckte verhuuritems. Het overzicht is te filteren op project/projectleider
  • Projectactiviteitdetailkaart: Er is een scherm toegevoegd om productieboekingen te kunnen wijzigen vanaf een projectactiviteit. Klik op de bestekspost om de boekingen te zien en te wijzigen. Indien een productieboeking reeds gefactureerd is kan deze niet meer aangepast worden.
  • Projectactiviteitdetailkaart: Productie op de projectactiviteit wordt nu getoond met de hoofdstukken en paragrafen boven de geboekte en/of begrootte besteksposten.
  • Werkbondetailkaart: Productie kan nu ook geboekt en gewijzigd worden op een werkbon als deze onder een project van het type ‘Normaal’ hangt. Er dient een bestek aangemaakt te zijn op het project zodat de medewerker de productie kan kiezen. Op een project van het type ‘Werkbonnen’, kan geen bestek gemaakt worden.
  • Werkbondetailkaart: De weergave van geboekte productie op een werkbon toont nu ook de hoofdstukken en paragrafen.
  • Op een project kan nu een afwijkende vestiging en administratie ingesteld voor inhuurorders. Deze vestiging en administratie worden gebruikt bij automatisch gegenereerde inhuurorders die bij het sluiten van de weekstaat van inhuurpersoneel of bedrijfsmiddelen wordt gemaakt.
  • Rapportage Rekening Courant: Het rekening courant rapport is uitgebreid met de mogelijkheid om ook de inkoop- en inhuurkosten die op andere administraties staan in te zien.

Scrum

  • Scrumbord/Taken scherm heeft nu een een afgekapte omschrijving. Door op de tekst ‘Meer’ te klikken wordt de rest van de omschrijving zichtbaar. Door op de tekst ‘Minder informatie’ te klikken is deze informatie weer te verbergen.
  • Scrumbord/Details: Scrumboarden die geen actieve of toekomstige sprints hebben, worden vanaf nu niet meer getoond in de dropdown. Hierdoor kan een gebruiker geen verkeerd of ongebruikt scrumboard meer kiezen.
  • Bij het aanmaken van een nieuwe taak zonder dat prioriteit is ingevuld krijgt deze taak vanaf nu standaard de prioriteit ‘Normaal’ in plaats van ‘Laag’.

CRM

  • CRM/Relatie/WijzigLeveringsVoorwaarden: Per tariefkaart van de leverancier mag een artikel slechts één keer voorkomen. Er is nu validatie bij het opslaan van de leveringscondities dat er dubbele inkoopartikelen op staan. De melding vertelt de gebruiker welke artikelen dubbel voor komen.
  • Offertes: Het offerte overzicht is uitgebreid met de kolommen Verzonden en Vergrendeld.
  • Een offerte heeft nu een kopieerknop, een gekopieerde offerte krijgt een nieuw offertenummer en status ‘Open’.
  • Offertes hebben nu snel te selecteren geldigheidstermijnen, deze termijnen zijn te beheren in stamgegevens.
  • De offertemail heeft een betere opmaak gekregen.
  • Offertes: Het digitaal ondertekenen van offertes is verder verbeterd. Een offerte kan als geheel geupload worden of door Cleverdesk worden gegenereerd. Indien een offertedocument geupload wordt dan zal Cleverdesk een aparte opdrachtbevestiging genereren tijdens het digitaal ondertekenen.
  • In het scherm waarin een prospect/klant een offerte digitaal kan ondertekenen kan nu ook een offerte afgekeurd worden.
  • Als een offerte ter ondertekening naar de klant wordt gestuurd dan wordt deze vergrendeld en kan de offerte niet meer goed of afgekeurd worden door eigen medewerkers. Alleen de klant kan nu de offerte goed of afkeuren via de beveiligde link. Wil je de offerte nu zelf goed of afkeuren dan zul je de offerte eerst moeten ontgrendelen. De offerte is dan niet meer door de klant te accorderen.
  • Bij het aanmaken van een project vanaf de relatiedetailkaart wordt nu de relatie ingevuld.

Inkoop

  • Leveringscondities: hebben nu een validatie op dubbele artikelen die op de leveringscondities staan.
  • Inkooporder overzicht: In het inkooporderoverzicht is in de filteropties een periodefilter toegevoegd (begin en einddatum) filteren op de datum van de inkooporder.
  • Inhuur van bedrijfsmiddelen via de planning, automatisch aanmaken van leveringen na sluiten van de weekstaat. Het is nu mogelijk om een inhuurbedrijfsmiddel met een dag of weekprijs in te huren. De inhuurorder krijgt de juiste calculatiemethode binnen als op de planning een afwijkend inhuurtarief gekozen wordt en zal de juiste inhuurprijzen berekenen.

Planning

  • Planning/Resources: Een compleet nieuw planscherm waarin de personeelsleden en bedrijfsmiddelen onder elkaar te tonen zijn. Het is hier verplicht om een planboard te kiezen.
  • Planning/Resources: De personeelsleden en bedrijfsmiddelen zijn in een zelfgekozen volgorde te zetten door middel van het verslepen van de volgorde op het planboard.
  • Planning: De personeelsplanning, bedrijfsmiddelplanning en resourceplanning hebben een ‘Vandaag’ knop gekregen waarmee de planner snel naar de actuele periode kan gaan. Deze periode is afhankelijk van de ingestelde periode op de planning.
  • Alle planningen: Op alle planningen is bij het planitem door middel van een vinkje nu zichtbaar of deze is vrijgegeven. Deze functionaliteit is alleen zichtbaar als de instellingen voor Planning pas zichtbaar na vrijgeven ingesteld staat.
  • Werkbonplanning: De werkbonplanning toont nu de functie en productgroepbegrotingen uit de werkbon (deze kunnen via de bewerking toegevoegd zijn). Na klikken op de begroting zal de planning popup voorgefilterd zijn op de gekozen begroting. Hieronder een voorbeeld van de popup als er een Machinist begroot is. Wil je een andere functie of productgroep inzetten dan begroot, haal dan het zoekveld leeg en je ziet alle personeelsleden of bedrijfsmiddelen.
  • Werkbonplanning: Bij het aanmaken van een inhuurorder op basis van een begroting is de functie of productgroep ook al ingevuld.
  • Werkbonplanning: Er is een nieuw contextmenu item met dag annuleren in de werkbonplanning. Deze annuleert de planning en inhuur voor deze dag. De geplande leveringen krijgen de status ‘Geannuleerd’.
  • Werkbonplanning: In de werkbon verlengen popup worden nu 7 dagen vooruit getoond. Dan bon verlengen en planitems maken voor geselecteerde dagen. In deze popup is zichtbaar dat er feestdagen zijn in de periode d.m.v. blauwe kleur
  • Werkbonplanning: Validaties op dubbele planning zijn nu ook bij werkbon dagplanning zichtbaar. Bij inplannen van een gekoppeld middel of gekoppeld personeelslid controleren of deze al ingepland is of ander planitem heeft (bijvoorbeeld verlof dat al is ingepland op die dag).
  • Werkbonplanning: Als een werkbon veranderd wordt naar de status ‘Geannuleerd’ worden alle actuele en toekomstige planitems verwijderd. Reeds ingepland personeel en bedrijfsmiddelen worden dus weer vrijgegeven.
  • Werkbonplanning: Na klikken op de naam van de werkbon in de regel op de planning van de werkbon wordt de werkbonpopup geopend en ga je niet meer naar de aparte pagina werkbondetails. Wil je naar de werkbondetailkaart ga dan naar het contextmenu ‘Info’ en klik op de naam van de werkbon.
  • Planning/Bedrijfsmiddel: Personeelslid en bedrijfsmiddel zijn ingepland, via bedrijfsmiddelplanning wordt andere verantwoordelijke gekozen. Deze verantwoordelijke heeft andere functie dan ingepland. Cleverdesk geeft dan nu de melding dat de nieuwe medewerker een afwijkende functie heeft dan de oorspronkelijk geplande medewerker. De planner kan vervolgens kiezen welke functie hij wil gebruiken om de medewerker in te plannen.
  • Werkbonplanning: De waarschuwing bij het kiezen van een andere verantwoordelijke of andere bedrijfmiddel en dit bedrijfsmiddel gekoppeld is aan een ander persoon van bedrijfsmiddelplanning en personeelsplanning is overgenomen in werkbonplanning.
  • Samenstellingen: Bij een samenstelling kun je nu aangeven of bij een nieuwe uurboeking die gemaakt wordt met deze samenstelling de bedrijfsmiddelen standaard aan of standaard uitgevinkt staan.

Er zijn meerdere situaties om hierbij rekening mee te houden. In het bovenstaande voorbeeld is Bram gekoppeld aan een Caterpillar (kraan) en een Berlingo (bedrijfswagen). Ze worden altijd meegepland met Bram in de planning vanwege deze samenstelling. Bram is een machinist en dus een bedieningsfunctie. De bedrijfswagen hoeft niet verantwoord te worden en dit is dan ook ingesteld op de productgroep bedrijfswagens. Bij geplande items, of deze nu wel of niet gekoppeld waren via een samenstelling zal bij het verantwoorden van de uren altijd het bedrijfsmiddel aangevinkt staan.

Maakt Bram nu een losse uurboeking dan kun je er nu voor kiezen of het gekoppelde middel altijd aangevinkt moet zijn of dat Bram er zelf voor moet kiezen om deze aan te vinken. Hieronder het urenboekscherm als het vinkje ‘Bedrijfsmiddelen standaard meeverantwoorden’ aan staat. Zoals je ziet is het gekoppelde bedrijfsmiddel standaard aangevinkt.

  • Feestdagen zijn zichtbaar in alle planning popups waar personeel of bedrijfsmiddelen gepland worden.
  • Herhalingen op de planning. Planitems kunnen nu herhaald worden met, iedere 3 weken, 4 weken, 8 weken, 3 maanden en 6 maanden.

Administratie

  • Conceptfacturen kunnen nu naar meerdere mailadressen tegelijk gestuurd door middel van een ; gescheiden lijst.

Persoonlijk

  • Mijn taken dashboarditem: Het dashboarditem ‘Mijn Taken’ opent nu ook de standaard taken popup.
  • De gebruikersvoorkeuren voor tabelinstellingen werden niet altijd goed onthouden, hier is een oplossing voor gevonden.
  • Iedereen heeft nu een eigen Dashboardstore waar de voor de gebruiker zichtbare dashboardwidgets te selecteren zijn.
  • Dashboard item verjaardagen: De link naar de personeelsdetailkaart is uit dit dashboarditem verwijderd, de meeste medewerkers hebben geen rechten om de personeelsdetailkaart te zien.
  • Het boeken van uren als bedieningsfunctie is verder verbeterd. Zo blijft een koppeling tussen personeel en bedrijfsmiddeluren nu in stand als je het project wijzigt.

CleverApp

  • Productie boeken op een werkbon. Als er een project van het type ‘Normaal’ is waarbij er een bestek op het project is aangemaakt kunnen hier nu ook via de CleverApp productievoortgang boeken op de werkbonnen onder dit project. Er kan geen productie begroot worden op een werkbon.
  • Tankbeurten: De tankbeurten die geregistreerd worden werken ook de draaiuren van het bedrijfsmiddel bij en maken dus ook preventieve onderhoudsorders aan als het bedrijfsmiddel daar aan toe is.
  • Uren verantwoorden met een samenstelling (gekoppeld bedrijfsmiddel via planning/samenstelling):

QHSE

  • Bij het opslaan van een formulier onder QHSE wilde het nog wel eens voor komen dat bepaalde invoer verloren was na een validatiefout. Dit is nu verholpen.

Klantportaal

  • Het goedkeuren van offertes in het klantportaal is vervangen door het digitaal ondertekenen van offertes via de maillink met 6 cijferige code. Offertes zijn nog wel zichtbaar maar niet meer goed te keuren.
Geschreven door: cloe@cleverdesk.nl

Klik hier om naar de Cleverdesk hoofdwebsite te gaan: