
🎨 Nieuwe frisse vormgeving
Een modernere look & feel met betere standaardisering voor meer gebruiksgemak.
🧾 Verkoopfacturen heropenen of crediteren
Crediteer een volledige factuur in één keer of heropen een definitieve factuur om beperkte wijzigingen te maken.
📑 Meer opties met formulieren
Formulieren zijn nu nóg krachtiger: Inrichting eenvoudig exporteren en importeren en een nieuw type formulier voor de ISO9001: De leveranciersbeoordeling
👥 Contactpersoon-popup
Alle contactpersooninformatie overzichtelijk in één popup – inclusief vrije velden en direct bewerken vanuit elk scherm.
📅 Resourceplanning vanuit één scherm en met nieuwe rapportage
De bedrijfsmiddelplanning en personeelsplanning zijn nu compleet samengevoegd in de resourceplanning. Daarnaast is er een nieuwe weergave van je ingeplande resources op basis van een planbord.
🎨 Nieuwe frisse vormgeving
Een nieuwe vriendelijke vormgeving die meer rust uitstraalt, meer informatie in je beeld toont en toch overzichtelijker is.
Een compleet nieuw menu die je zelf kunt indelen: Houd de muis ingedrukt en het menu komt in een wijzigmodus. Je kunt nu menu-items van volgorde veranderen door ze te slepen. Als je op het kruisje klikt dan verwijder je het menu-item in de lijst. Deze menu-items komen dan onder de knop ‘Meer’ te staan.

CleverIsland: Op alle detailkaarten de belangrijkste informatie altijd in beeld.

Nieuwe icoontjes, nieuw standaard lettertype en nieuwe kleuren.
Afgeronde hoeken en strakkere indeling van detailkaarten.
Memo of omschrijving blokken zijn losgetrokken en daardoor beter leesbaar doordat er ook spaties getoond worden.
Meer informatie in je scherm, minder scrollen.
🧾 Verkoopfacturen heropenen of crediteren
Crediteer een volledige factuur in één keer of heropen een definitieve factuur om beperkte wijzigingen te maken.
Crediteren: Een definitieve verkoopfactuur kan nu in één keer gecrediteerd worden, hierna worden alle boekingen weer vrijgegeven zodat deze opnieuw gefactureerd kunnen worden. Ga naar het overzicht van verkoopfacturen of de verkoopfactuur detail en klik op de knop ‘Crediteren’.
Je krijgt nu een overzicht van de factuur te zien met het verzoek om een reden van creditering in te vullen.

De originele factuur krijgt nu een oranje kleur in het overzicht. Klik je naar de detailkaart dan zie je een verwijzing naar de creditfactuur. De creditfactuur staat in concept klaar en is identiek aan de originele factuur met het verschil dat alle factuurregels een negatief aantal hebben gekregen.
Open de creditfactuur en kies een juiste creditfactuur template. De reden van creditering en de tekst Creditnota inclusief een verwijzing naar de originele factuur dienen op deze template voor te komen. Wil je een Creditnota template ontvangen neem dan contact op met de helpdesk.
Keur de conceptfactuur goed en je Creditnota is definitief om verzonden te worden.
Heropenen: Een definitieve verkoopfactuur kan nu ook heropend worden om bepaalde beperkte wijzigingen te kunnen maken. Dit kan zolang de verkoopfactuur niet is overgezet naar een financieel pakket.
Bij het overzetten van een verkoopfactuur naar een financieel pakket kunnen er foutmeldingen optreden doordat de inrichting van het financiële pakket en Cleverdesk niet overeenkomen. In onze standaard koppelingen wordt de factuur dan heropend zodat de administratie aanpassingen kan doen en de factuur opnieuw overzetten naar de boekhouding.
Deze optie is nu ook beschikbaar om zelf de factuur te heropenen. Na heropenen zijn alleen de BTW-codes, Grootboekcodes, Verbijzonderingen en periodes op de factuurregels te wijzigen. Na opslaan wordt de PDF opnieuw gemaakt met behoud van het originele factuurnummer.
📑 Meer opties met formulieren
Formulierenbeheer: Het formulieren beheer is makkelijker geworden. De complete inrichting van een formulier is nu eenvoudig over te zetten van je testomgeving naar je live omgeving door het formulier te exporteren en vervolgens in de nieuwe Cleverdesk omgeving te importeren. Ook kun je via de helpdesk standaard formulieren aanvragen die voldoen aan de ISO9001 en VCA standaarden.
In het formulierenbeheer is daarnaast een nieuw type vraag/antwoord mogelijkheid toegevoegd. De Likert-schaal, is een 5 puntsschaal om antwoorden als volledig mee oneens tot volledige mee eens mee te geven.
De leveranciersbeoordeling: Er is een nieuw type formulier of vragenlijst beschikbaar voor de leveranciersbeoordeling. Na inrichting van een leveranciersbeoordeling is deze op de relatiedetailkaart van een leverancier in te vullen. Indien je gebruik maakt van vragen op basis van een Likert-schaal dan zal de gemiddelde score (van 0-5) automatisch berekend worden.
De leveranciersbeoordeling was in de oude vorm alleen via een extern bestand te uploaden maar kan dus nu via een vragenlijst ingevuld worden.
👥 Contactpersoon-popup
Op alle plaatsen waar een contactpersoon getoond wordt kan nu de alle contactpersooninformatie bekeken worden in een overzichtelijke popup, inclusief vrije velden. Bovendien is op iedere plek waar een contactpersoon gekoppeld kan worden ook nu de mogelijkheid om direct een nieuwe contactpersoon in te vullen via dezelfde popup.

📅 Resourceplanning vanuit één scherm en met nieuwe rapportage
De resourceplanning heeft nu twee nieuwe standaaard planborden voor alle personeelsleden en alle bedrijfsmiddelen. Als je een van deze planborden kiest heb je nu dezelfde filteropties die je had in de personeel of bedrijfsmiddelplanning. Deze zijn dus nu ook compleet verdwenen.

Bij het verslepen of wijzigen van een planitem die je hebt opgeknipt in weken of dagen kun je nu kiezen voor de optie ‘Oplaan op groep’. Deze optie zorgt ervoor dat alle planitems die oorspronkelijk een reeks waren ook veranderen. Zo kun je dus nu halverwege een lopend project een personeelslid of bedrijfsmiddel in één keer een week opschuiven.
In het rapportage menu op de planning is nu een nieuwe weergave van je ingeplande resources. De basis voor de weergave is de volgorde van het planbord dat je hebt gekozen. Vervolgens kun je kiezen welke resources je wilt zien: Personeel, Bedrijfsmiddelen of beide. Is een personeelslid vast gekoppeld aan een machine dan zal de naam achter de machine staan.

Stamgegevens/Instellingen

Accorderen

Magazijn
Projecten
CRM

Werkplaats/Onderhoud


Inkoop
Planning

Administratie
QHSE
Berichten
Standaard koppelingen
Tot slot
De algemene zoekfunctie zoekt nu ook stamgegevens, menu-items en rapporten. De gebruiker ziet alleen items waar hij/zij rechten toe heeft. Na klikken op het zoekitem opent Cleverdesk direct het juiste rapport of menu-item.
We hebben het laden van het dashboard en detailpagina’s versneld. Verschillende onderdelen in het scherm wachten niet meer op elkaar maar worden tegelijkertijd geladen, dit zorgt voor een merkbaar snellere ervaring van het systeem.
Vanwege de nieuwe vormgeving hebben we alle onderdelen van Cleverdesk gecontroleerd en kritisch bekeken. Enkele pagina’s die niet meer functioneel waren zijn verwijderd. Sommige pagina’s hebben een iets andere indeling gekregen en niet essentiële informatie staat niet meer prominent in beeld maar is verborgen onder meer info.
Wist u dat?
We in versie 5.0 weer 13 wensen van het wensenportaal hebben opgelost!
We een heel eind zijn met de ISO9001 en ISO27001 certificering en dat we daarom in de volgende versie een aantal aanpassingen gaan doen aan de QHSE module.
We bezig zijn met het ontwikkelen van een projectdashboard. Hierbij kunnen we jullie input gebruiken. Geef aan welke dashboarditems je op een projectdashboard zou willen terugzien. Dit kunnen KPI’s, grafieken, voortgangspercentages zijn. We kunnen in principe alle types aan, de gebruiker kan dan straks zelf zijn projectdashboard samenstellen.