Hoe werkt het accorderen van uren in Cleverdesk?

Zodra medewerkers uren verantwoorden in Cleverdesk, is het mogelijk om deze uren bewust te accorderen voordat deze uren bijvoorbeeld gefactureerd en verloond kunnen worden. Het accorderen van uren in Cleverdesk kan via verschillende structuren.

De structuur van accordering wordt vastgelegd in de systeeminstellingen door te kiezen uit één van onderstaande opties.

Afhankelijk van het aantal lagen van accordering kies je de juiste instelling. De meest uitgebreide variant is “Uitvoerder dan projectleider dan accordeerder van uren”. Dit betekent dat de uren eerst worden beoordeeld door de uitvoerder, vervolgens de projectleider en tenslotte door een persoonlijk toegewezen accordeerder van uren.

Tijdens het accorderen van uren zijn er drie opties:

  1. Goedkeuren: De goedgekeurde uren gaan naar de volgende laag om geaccordeerd te worden.
  2. Corrigeren: De uurregel wordt aangepast en direct goedgekeurd. De goedgekeurde uren gaan naar de volgende laag om geaccordeerd te worden.
  3. Afkeuren: Nadat de uren op ieder niveau worden afgekeurd worden de uren met status afgekeurd getoond in de weekstaat van de medewerker. Hij/zij kan de uurregel aanpassen en opnieuw ter accordering aanbieden. Hierbij doorloopt de uurregel opnieuw alle accordeerlagen alsof het een nieuwe uurregel betreft.

Let op! Losse uurboekingen (bijvoorbeeld verlof of ziekte uren die niet op een intern project geboekt worden) komen direct bij degene die als ‘accordeerder van uren’ is gekoppeld aan het personeelslid. Op onze supportal vind je extra informatie over het boeken van interne uren.

Heeft dit artikel niet geholpen? Neem dan gerust contact op met onze helpdesk via helpdesk@idee101.nl.

Geschreven door: cloe@cleverdesk.nl

Klik hier om naar de Cleverdesk hoofdwebsite te gaan: