Welke opties heb ik in de accordeermodule?

Vanaf versie 4.2.1 heeft Cleverdesk er een nieuwe module bij gekregen, namelijk de accordeermodule. In deze module staan alle boekingen die voor jou als persoon relevant zijn om te gaan accorderen. De module is dus afgestemd op de rechten die jij als gebruiker hebt.

Allereerst is het van belang om na te gaan welke accordeerflow(s) van toepassing zijn binnen de organisatie. Wie accordeert de uren binnen het bedrijf? Wordt hier onderscheid in gemaakt per functie? Zijn er meerdere mensen die uren accorderen?

Cleverdesk biedt verschillende opties om de gewenste flow te verwerken in het systeem; hiervoor kan je de artikelen raadplegen over afwijkende accordeerlagen en accordeerstructuren.

Vooralsnog zijn er de volgende opties in de accordeermodule:

  • Project Weekrapport: totaaloverzicht per week/dag van de boekingen op een project, de aangewezen persoon (accordeerder/projectleider) kan dan in één keer de uren en overige boekingen goedkeuren.
  • Weekstaten Personeel: Deze weergave is vergelijkbaar met het HRM/Uren scherm. Dit scherm zal vooral gebruikt worden door de direct leidinggevende (Rol: Accordeerder van Uren of ‘Accordeerder van werkorder uren’) om de 40-uurs controle te doen. De weekweergave toont altijd alle boekingen die een personeelslid heeft gedaan(personeelsuren/bedrijfsmiddeluren/artikelen), maar de accordeerder kan alleen de voor hem te accorderen uren goedkeuren/wijzigen/toevoegen. Bij het toevoegen van uren kan het zijn dat ze door een andere accordeerder goedgekeurd moeten worden.

  • Bedrijfsmiddeluren: Deze weergave toont alle boekingen in een week van een bedrijfsmiddel. De weergave is identiek aan HRM/Uren maar dan worden er bedrijfsmiddelen gekozen in plaats van personeelsleden. Er is zichtbaar hoeveel uren en door wie deze uren zijn geboekt. In dit scherm kunnen boekingen toegevoegd worden op een personeelslid.
  • Werkbonnen: In dit overzicht vind je alle lopende werkbonnen in een bepaalde week. In één oogopslag kan je zien welke uren nog geaccordeerd moeten worden, of er inhuur is geregistreerd op de werkbon én of je de werkbon nog moet gaan factureren.
  • Inkooporders: In dit menu vind je de inkooporders die goedgekeurd moeten worden door de ingelogde persoon. Meer weten? Lees dan het volgende artikel.
  • Inkoopfacturen: De uiteindelijke inkoopfacturen die goedgekeurd kunnen worden door de verantwoordelijke projectleider.
  • Te factureren: In dit overzicht vind je alle nog te factureren boekingen op de projecten waar jij als projectleider aan gekoppeld bent.
  • Verkoopfacturen: Dit scherm bevat de nog goed te keuren facturen op de projecten van de verantwoordelijke projectleider. Zodra je deze facturen goedkeurt zal Cleverdesk een definitieve verkoopfactuur maken.

  • Verlofaanvragen: Ben jij aangewezen als accordeerder van verlofaanvragen? Dan vind je hier de aanvragen die voor jou relevant zijn. Je kan de verlofaanvraag direct goedkeuren of afkeuren.
  • Bondeclaraties: In het geval je declaraties van personeelsleden mag accorderen vind je deze in het scherm Accorderen/Bondeclaraties.

Heeft dit artikel niet geholpen? Neem dan gerust contact op met onze helpdesk via helpdesk@idee101.nl.

Geschreven door: cloe@cleverdesk.nl

Klik hier om naar de Cleverdesk hoofdwebsite te gaan: