Hoe kan ik uitgestelde omzet en kosten registreren?
Hoe kan ik uitgestelde omzet en kosten registreren?
Vanaf versie 4.3 Birchwood is het mogelijk om omzet en kosten op een afwijkende periode te registeren. Doorloop hiervoor de volgende stappen:
Navigeer allereerst naar de Instellingen en vervolgens het tabblad Administratie. Vink hier nu de volgende instelling aan: Periodes op inkoop- en verkoopfactuurregels kunnen ingeven.
Let op: Wanneer deze instelling aan staat is het mogelijk om op zowel inkoopfactuurregels als verkoopfactuurregels een optionele van- en tot-datum op te geven. Deze zijn optioneel. Echter: als ‘van’ ingevuld wordt, moet ’tot’ ingevuld worden. Deze periodes worden in de standaard koppelingen met financiële pakketen meegestuurd zoals in de Exact Online koppeling.
Bij het inboeken van een inkoopfactuur zie je nu de mogelijkheid om een afwijkende periode te selecteren. Zodra je dit vinkje aanzet heb je de mogelijkheid om achter de factuurregel op de ‘kalender’ te klikken. Je kan nu een afwijkende periode opgeven.
Ook bij een verkoopfactuur kan je het vinkje voor ‘Afwijkende periode’ aanzetten en vervolgens met de datumpicker een afwijkende periode ingeven.
Heeft dit artikel niet geholpen? Neem dan gerust contact op met onze helpdesk via helpdesk@idee101.nl.
Geschreven door: cloe@cleverdesk.nl
Klik hier om naar de Cleverdesk hoofdwebsite te gaan: