Hoe koppel ik een bedrijfsmiddel aan een personeelslid?

In Cleverdesk kan een bedrijfsmiddel om twee redenen gekoppeld worden aan een werknemer. 

  1. Koppelen van machines voor de planning en het schrijven van uren
  2. Materieel- of materiaal uitgifte

Koppelen van machines voor de planning

Het koppelen van een bedrijfsmiddel aan een personeelslid geeft je de mogelijk om deze automatisch mee te nemen op de planning. Dit betekent dat de medewerker automatisch samen met zijn/haar gekoppelde bedrijfsmiddel(en) wordt ingepland op een project of werkbon.

  • Ga naar Planning/Samenstellingen. In dit overzicht vind je de reeds aangemaakt samenstellingen met daarin medewerkers en materieel.
  • Om een nieuwe samenstelling te maken klik je op ‘+Samenstellng’ en selecteer je een medewerker vanuit het drop-down menu.

  • Vervolgens kan je één of meerdere middelen gaan koppelen door te beginnen met typen. Zoek hier op naam of SKU nummer.
  • Nadat je de samenstelling hebt opgeslagen zal dit direct zichtbaar zijn op de planning. Zodra het bedrijfsmiddel of de medewerker wordt ingepland, zal Cleverdesk automatisch de gekoppelde items meeplannen.

Uitgeven van materieel of materiaal

Het niet planbare materieel of materiaal wordt uitgegeven door middel van een uitcheck-actie in Cleverdesk. Dit is bijvoorbeeld werkkleding, bedrijfsauto of zakelijke mobiele telefoon.

  • Navigeer naar Magazijn/Uitchecken
  • Zoek nu het product op door te zoeken op naam of SKU. Cleverdesk toont vervolgens de huidige locatie van het item onder ‘Locatie’. Belangrijk: Je kunt alleen items uitgeven die aanwezig zijn in één van de magazijnlocaties.
  • Voer nu de uitgifte datum in. Dit is over het algemeen de datum van vandaag óf in het verleden.
  • Onder het veld ‘Reden’ zoek je naar de medeweker waar je het item naar wilt uitchecken.

Een uitgiftecontract laten tekenen.

  • Zodra je het uitchecken hebt voltooid zal op de detailpagina van het personeelslid het uitgegeven item zichtbaar zijn onder ‘Uitgifte’. Hier staan de uitgecheckte bedrijfsmiddelen en eventuele voorraadartikelen.
  • Druk op de knop “Genereer uitgiftecontract” en er wordt een PDF gemaakt met de juiste informatie en een mogelijkheid dit te laten ondertekenen door de medewerker.

Heeft dit artikel niet geholpen? Neem dan gerust contact op met onze helpdesk via helpdesk@idee101.nl.

Geschreven door: cloe@cleverdesk.nl

Klik hier om naar de Cleverdesk hoofdwebsite te gaan: