Hoe richt ik extern personeel in?

Inrichten van Extern Personeel:

  1. Maak een leverancier aan voor het uitzendbureau, de ZZP-er of andere partij.
  2. Ga naar de leverancier in CRM/Relaties en voeg de inhuurvoorwaarden toe voor de functies die je inhuurt bij deze leverancier.
  3. Maak het personeelslid aan onder HRM/Personeelsleden en kies bij het kopje Externen: Is ZZP’er en kies bij Leverancier de juiste leverancier.
  4. De velden Uitzendbureau en Plaatsingscode worden alleen gebruikt als de Uitzendbureau module wordt gebruikt voor het genereren van automatische uren.
  5. Zet je een ZZP’er in tegen één standaard tarief? Vul dan het blokje in bij ‘Tarief’.
Personeelsdetailkaart
Inhuurvoorwaarden op de leverancier

Optionele instellingen:

Er zijn twee optionele instellingen, deze zijn te vinden onder Instellingen/Uren:

  1. Inhuurorder automatisch aanmaken na week sluiten. Bij inhuurpersoneel en materieel wordt de inhuurorder en de leveringen hierop automatisch met terugwerkende kracht aangemaakt na het sluiten van de weekstaat van deze medewerker en zijn bedrijfsmiddel.
  2. Inhuurorder is verplicht voordat derden uren mogen boeken op een activiteit. Dit houdt in dat het ingehuurde personeelslid alleen uurboekingen kan maken op projecten waarvoor een inhuurorder is aangemaakt. Deze instelling werkt niet samen met de bovenstaande instelling.

Heeft dit artikel niet geholpen? Neem dan gerust contact op met onze helpdesk via helpdesk@idee101.nl.

Geschreven door: cloe@cleverdesk.nl

Klik hier om naar de Cleverdesk hoofdwebsite te gaan: