Hoe stel ik een vervanger in voor het accorderen?

In het scherm Vervangingen onder het menu HRM kun je een tijdelijke vervanger voor accordering instellen. Klik op +Vervanging in het overzicht om een nieuwe vervanger in te stellen.

Kies in dit formulier een personeelslid die vervangen wordt, de vervanger (personeelslid) en een start- en einddatum en de reden voor de vervanging. De einddatum is optioneel, want de einddatum kan niet bekend zijn bij bijvoorbeeld een langdurige ziektevervanging.

De vervanging eindigt automatisch op de ingestelde einddatum. Vanaf dat moment zal de vervanger geen te accorderen items meer zien. Wil je een vervanging zonder einddatum beëindigen, vul dan de einddatum in.

Tijdens de vervangingsperiode zullen alle items die geaccordeerd kunnen worden door een personeelslid bij deze vervanger getoond worden in zijn standaard accordeeroverzichten. Ze komen er dus bij in te staan.

Deze items zijn: Uren, Bondeclaraties en Verlofaanvragen. De vervanger dient wel rechten te hebben voor de accoordeermodule om te kunnen accorderen.

Tijdens de vervangingsperiode ziet de vervanger alle items, dus ook items die voor of na de vervangingsperiode vallen.

Geschreven door: cloe@cleverdesk.nl

Klik hier om naar de Cleverdesk hoofdwebsite te gaan: