Hoe zorg ik ervoor dat medewerkers geen uren meer kunnen boeken in weken uit het verleden?

De visie van Cleverdesk is dat medewerkers verantwoordelijk worden voor het schrijven van eigen uren. Logischerwijs moet dit wel gebeuren in de juiste week. Om te voorkomen dat medewerkers uren registreren in weken uit het verleden wordt de week gesloten. Op deze manier kunnen de uren verder afgehandeld worden voor facturatie en verloning.

  • De week kan gesloten worden per medewerker. Navigeer hiervoor naar de HRM/Uren module en selecteer de gewenste medewerker. Nadat de urenverantwoording is goedgekeurd klik je op ‘Week sluiten’. De week wordt specifiek voor deze medewerker gesloten.

Belangrijk: vanuit de HRM/Uren module kan de week weer opnieuw geopend worden in het geval er nog aanpassingen nodig zijn.

  • Wil je voor een hele vestiging de week sluiten? Navigeer dan naar HRM/Weken. Selecteer de juiste week en klik via het pijltje op ‘Week sluiten’. Na de bevestiging wordt voor iedereen binnen de geselecteerde vestiging de week gesloten. Er kunnen nu geen uurboekingen meer worden gedaan door de medewerkers.

Advies: Vanuit HRM/Weken kan je via het pijltje bij een bepaalde week de rapportage ‘Onvolledige week’ openen. Hierin kan je eenvoudig een laatste controle uitvoeren op de urenverantwoording voordat je de week sluit.

Heeft dit artikel niet geholpen? Neem dan gerust contact op met onze helpdesk via helpdesk@idee101.nl.

Geschreven door: cloe@cleverdesk.nl

Klik hier om naar de Cleverdesk hoofdwebsite te gaan: