Hoe kan ik een factuuropdracht maken op basis van een levering?

Eén van de manieren om je inkooporders en facturen te beheren is door op basis van de leveringen een factuuropdracht te gaan maken. Met een factuuropdracht kan je bij de leverancier aangeven welke producten gefactureerd mogen worden, gebaseerd op de geleverde producten.

Je kan deze factuuropdracht genereren door naar je Leveringen overzicht te gaan onder de Inkoopmodule. In het geval dat er leveringen zijn gemeld zal je hier een overzicht zien van de leveringen met daarbij de volgende kolommen:

  • Inkooporder
  • Project waarop is geleverd.
  • Datum van levering
  • Omschrijving van de levering
  • Aantal + bedrag
  • Leverancier

1. Als je nu een factuuropdracht wilt maken, filter je op de leverancier of inkooporder met behulp van het filter aan de rechterkant van het scherm. Je kunt nu de regels selecteren welke je mee wilt nemen op je factuuropdracht. Klik vervolgens op ‘Maak factuuropdracht’.

2. In de factuuropdracht zie je vervolgens de details met daarin het bedrag, opdrachtgegevens en de factuuropdracht regels. Indien nodig kan de factuur opdracht nog aangepast worden. Klik op ‘Opslaan’ om je factuuropdracht op te slaan.

3. In het overzicht ‘Factuuropdrachten’ zie je nu de reeds aangemaakte opdracht terug.

Door op het pijltje achter de opdracht te klikken kan je nu:

  • De factuuropdracht wijzigen
  • PDF van de factuuropdracht bekijken.
  • De factuuropdracht e-mailen naar de leverancier.
  • Een inkoopfactuur aanmaken op basis van de factuuropdracht.

Heeft dit artikel niet geholpen? Neem dan gerust contact op met onze helpdesk via helpdesk@idee101.nl.

Geschreven door: cloe@cleverdesk.nl

Klik hier om naar de Cleverdesk hoofdwebsite te gaan: