Hoe werkt het aanmaken van een project met projectactiviteiten?

Wil jij aan de slag met je eerste project? Met behulp van onderstaande stappen kan jij een eigen project aanmaken met één of meerdere projectactiviteiten.

Het is allereerst goed om na te gaan hoe je met projecten wilt gaan werken in Cleverdesk. Betreft het veel regiewerkzaamheden? Of neem je veel projecten aan? In het volgende artikel leggen we uit hoe je hier mee om kan gaan in Cleverdesk.

Project toevoegen

  1. Navigeer naar de module Projecten/Projecten en klik op ‘Project toevoegen’.
  2. Om een nieuw project toe te kunnen voegen is het van belang om in ieder geval de volgende velden te vullen:
    • Vestiging
    • Relatie (opdrachtgever)
    • Projectnaam
    • Projectnummer (in het geval deze niet door Cleverdesk wordt gegenereerd)
    • Projectsoort
    • Projecttype
    • Status
  3. Belangrijk: Het advies is om de start- en einddatum van het project wel in te vullen (indien bekend), aangezien hier op de planning ook rekening mee gehouden wordt.

Projectactiviteit toevoegen

Nadat je het project heb opgeslagen kom je in de projectdetailpagina. Om bijvoorbeeld mensen en/of materieel te kunnen plannen is het van belang om minimaal één activiteit toe te voegen. Klik hiervoor op ‘Projectactiviteit toevoegen’.

  • Geef de activiteit een naam, bijvoorbeeld ‘Uitvoering’ of nog specifieker zoals ‘Fase 1 – Graven’.
  • Onderaan deze pagina heb je de mogelijkheid om een adres/locatie te koppelen en eventueel begrotingen toe te voegen. Deze velden zijn niet verplicht.
  • Nadat je de activiteit naar wens heb ingevuld kies je voor ‘Opslaan’. Je hebt nu een project aangemaakt met een activiteit.

Heeft dit artikel niet geholpen? Neem dan gerust contact op met onze helpdesk via helpdesk@idee101.nl.

Geschreven door: cloe@cleverdesk.nl

Klik hier om naar de Cleverdesk hoofdwebsite te gaan: