Hoe werkt het aanmaken van een project met werkbonnen?

In Cleverdesk is het mogelijk om werkbonnen aan te maken. Deze zijn gekoppeld aan een bovenliggend projectnummer, oftewel een werkbonproject.

Het is allereerst goed om na te gaan hoe je met projecten wilt gaan werken in Cleverdesk. Betreft het veel regiewerkzaamheden? Of neem je veel projecten aan? In het volgende artikel leggen we uit hoe je hier mee om kan gaan in Cleverdesk.

Project toevoegen

  1. Navigeer naar de module Projecten/Projecten en klik op ‘Project toevoegen’.
  2. Om een nieuw project toe te kunnen voegen is het van belang om in ieder geval de volgende velden te vullen:
    • Vestiging
    • Relatie (opdrachtgever)
    • Projectnaam
    • Projectnummer (in het geval deze niet door Cleverdesk wordt gegenereerd)
    • Projectsoort
    • Projecttype
    • Status
  3. Belangrijk: Het advies is om de start- en einddatum van het project wel in te vullen (indien bekend), aangezien hier op de planning ook rekening mee gehouden wordt.

Werkbonnen aanmaken

Werkbonnen kan je aanmaken op verschillende plekken zoals in de planning, vanuit het project of vanuit een gekoppelde mailbox. Klik op ‘Werkbon toevoegen’ en doorloop de velden in het formulier.

In onderstaande video laten we je zien hoe je bovenstaande stappen kan gaan uitvoeren in jouw Cleverdesk omgeving.

Heeft dit artikel niet geholpen? Neem dan gerust contact op met onze helpdesk via helpdesk@idee101.nl.

Geschreven door: cloe@cleverdesk.nl

Klik hier om naar de Cleverdesk hoofdwebsite te gaan: