Hoe kan ik een digitale toolboxmeeting houden?

Vanaf Cleverdesk 4.4 is het mogelijk om een digitale toolboxmeeting te organiseren en alle deelnemers zelf hun deelname via de CleverApp te laten aftekenen. Hiervoor is het wel van belang dat je gebruik maakt van de Berichten module in Cleverdesk.

Maak een toolboxmeeting aan zoals je gewend bent en klik in het toolbox overzicht op de zojuist aangemaakte toolboxmeeting. Druk op de knop ‘Uitnodiging versturen’ en je komt in het volgende scherm.

In dit uitnodiging scherm kun je specifieke personen selecteren of een groep personen op basis van functie en vestiging. Heb je bijvoorbeeld een toolboxmeeting die alleen door machinisten gevolgd moet worden. Kies dan alleen Machinist en selecteer vervolgens alle vestigingen waar machinisten in dienst zijn.

Klik op ‘Opslaan’. De uitnodiging wordt via de berichtenmodule van Cleverdesk verstuurd naar de deelnemers. Zij ontvangen nu in de desktop en CleverApp een melding in hun scherm.

Melding op het scherm
Bericht in berichtenbox

De medewerkers kunnen op deze melding doorklikken om de uitnodiging te lezen. Vervolgens kunnen zij vanuit de uitnodiging direct doorklikken naar de toolboxmeeting. In het scherm van de toolboxmeeting zien zij het lesmateriaal, dit kan een filmpje, PDF-document of gewoon tekst met plaatjes zijn.

Nadat de medewerker het lesmateriaal heeft bekeken en begrepen klikt hij/zij op ‘Deelname bevestigen’

Tot slot bevestigd de deelnemer het feit dat hij/zij de inhoud heeft begrepen door een handtekening te zetten en aan te vinken dat de toolbox gevolgd is. De deelnemer klikt hierna op ‘Bevestigen’ en de deelname staat digitaal geregistreerd.

Vanuit het overzicht is de voortgang en deelname van de meetings te volgen. Als je wilt zien wie er aanwezig waren, bekijk dan de details of klik op ‘Presentielijst invullen’

Heeft dit artikel niet geholpen? Neem dan gerust contact op met onze helpdesk via helpdesk@idee101.nl.

Geschreven door: cloe@cleverdesk.nl

Klik hier om naar de Cleverdesk hoofdwebsite te gaan: