Hoe werk ik met vrije velden?

Om vrije velden in te kunnen vullen op een project, personeelslid of werkbon is het allereerst nodig om deze velden te configureren.

  • Navigeer naar de Stamgegevens en kies voor ‘Vrije velden’.
  • Bepaal voor welke entiteit je een vrij veld wilt toevoegen en kies achteraan voor ‘Wijzigen’.
  • Kies nu voor ‘Veld toevoegen’. Nu kan je het extra veld toevoegen en aangeven op welke manier dit veld gevuld dient te worden door de gebruiker. Je hebt hierbij verschillende keuzemogelijkheden.
    1. Tekst: De gebruiker kan zelf een tekst invoeren;
    2. Boolean: Het veld kan aangevinkt worden;
    3. Checkbox: Meerdere antwoorden zijn mogelijk;
    4. Radiobutton: Er kan één antwoordmogelijkheid aangevinkt worden;
    5. Lijst: Keuze uit een dropdownmenu;
    6. Memo: Ruimte voor een langere toelichting;
    7. Datum: Het antwoord betreft een bepaalde datum;
    8. Bedrag: De waarde wordt weergeven in een valuta;

  • Nadat je de vrije velden hebt geconfigureerd en opgeslagen, kan je deze gaan vullen op de entiteit waarop deze zijn aangemaakt.
  • Na het opslaan zijn de gegevens zichtbaar op de detailpagina onder het venster van ‘Vrije velden’. Onderstaand voorbeeld bevat vrije velden op een projectactiviteit:

Heeft dit artikel niet geholpen? Neem dan gerust contact op met onze helpdesk via helpdesk@idee101.nl.

Geschreven door: cloe@cleverdesk.nl

Klik hier om naar de Cleverdesk hoofdwebsite te gaan: