Veelgestelde vragen

Wij proberen onze software zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken. Toch ontkomen ook wij er niet aan dat er geregeld vragen gesteld worden aan het klantgeluk-team. Ons team beantwoordt graag al jullie vragen. Wij hebben de meest gestelde vragen op een rijtje gezet. Daar is onderstaande blog uit gekomen! 

1. Ik klik iets aan in Cleverdesk en word teruggestuurd naar het beginscherm en moet inloggen, waarom is dit?

De kans is groot dat dit komt omdat je niet de juiste rechten hebt voor de pagina die je probeert te bereiken.

2. Ik weet vrijwel zeker dat mijn wachtwoord correct is, maar toch kan ik niet inloggen in Cleverdesk. Hoe kan dat?

Er zijn een aantal veel voorkomende oorzaken. Wellicht ligt het aan één van de volgende punten:

  1. Bekijk eerst of de ingevoerde gebruikersnaam en wachtwoord overeenkomen met de inloggegevens die van toepassing zijn.
  2. Bekijk of er onbedoelde spaties zijn gebruikt in het veld van de gebruikersnaam of het wachtwoord.
  3. Bekijk of er onbedoeld hoofdletters zijn gebruikt. Cleverdesk is hoofdlettergevoelig.
  4. Log in je in op de browser? Bekijk of je probeert in te loggen op het juiste domein, namelijk:
    1. Cleverdesk.(klantnaam).nl of
    2. Klantnaam.cleverdesk.nl
    3. De URL dient geen ReturnURL te bevatten (Index?ReturnUrl=…….)
  5. Check bij de admin-gebruiker van Cleverdesk of je account niet vergrendeld is. Indien dit het geval is zal je account eerst ontgrendeld moeten worden voordat je kan inloggen.
  6. Heb je net een nieuw account, probeer dan eerst CTRL + F5.
  7. Nieuw wachtwoord ontvangen? Probeer ook CTRL+F5

Kom je na het doorlopen van bovenstaande stappen nog niet in de Cleverdesk omgeving? Neem dan contact met ons op via helpdesk@idee101.nl of bel via 0592 855 995.

3. Ik kan geen gebruikers meer aanmaken binnen Cleverdesk, hoe kan dit?

De kans is groot dat je geen licenties meer over hebt. Het systeem zal deze melding ook geven als bericht rechtsboven in het scherm.

4. Ik heb een personeelslid aangemaakt maar kan nergens een veld vinden om het wachtwoord in te stellen, waar vind ik dit?

Om dit juist in te stellen dien je personeelslid gebruiker aan te maken. Je kunt een personeelslid gebruiker aanmaken via: Stamgegevens → gebruikers → nieuw personeelslid gebruiker

5. Ik wil niet dat mijn medewerkers weekenden kunnen zien bij het indienen van uren, hoe doe ik dit?

Dit is uiteraard mogelijk om in te stellen. Je kunt via instellingen naar uren. Via uren kun je ‘werkweek’ aanvinken.

6. Waarom lukt het niet om een personeelscertificaat toe te voegen?

Het uitgeven of koppelen van een certificaat op de personeels detailkaart kan pas wanneer het certificaat is aangemaakt. Wanneer dit is gebeurd is het wel mogelijk.

7. Wat is de snelste manier om de website van Cleverdesk te onthouden op mobiel, zodat ik deze altijd bij de hand heb?

Je kunt dit instellen via een snelkoppeling. Wij geven hieronder de uitleg voor de iPhone gegeven. Geen iPhone maar een Android telefoon? Dat is natuurlijk ook mogelijk. Bekijk de mogelijkheden via dit artikel.

iPhone

  1. Ga in safari op je telefoon naar de Cleverdesk van je bedrijf. In dit voorbeeld wordt https://demo.cleverdesk.nl gebruikt.
  1. Druk op het middelste knopje onder in het scherm.
  2. Zoek in het volgende scherm de knop “Zet in beginscherm” en druk hier op.
  3. Druk op “Voeg toe” en er is een snelkoppeling gemaakt op je homescherm.

8. Waarom moet ik van Idee101 altijd CTRL + F5 drukken na een update?

Wat is cache?

Als je in een webbrowsers naar een pagina gaat (bijvoorbeeld www.cleverdesk.nl) dan download de browser alle bestanden van deze website en bewaart deze lokaal op je harde schijf in een gedeelte dat “cache” heet. Browser cache (ook wel Internet cache genoemd) bewaart elk bestand dat je hebt bekeken of hebt gedownload terwijl je in websites of webapplicaties bekijkt en gebruikt. Al je nu een pagina voor de tweede keer bezoekt, dan laadt deze pagina sneller, omdat de bestanden niet opnieuw gedownload worden van de server, maar vanuit uw lokale harde schijf worden geladen.

Als wij een nieuwe versie van Cleverdesk installeren, dan krijgt de webapplicatie nieuwe bestanden op de server. De lokaal opgeslagen bestanden in de browsercache en van de webapplicatie op de server zijn nu verschillend. Het lokale bestand is nu verouderd en moet vervangen worden door het bestand van de server.

Nieuwste versie van de server ophalen

Om zeker te weten dat je de nieuwste versie van een website of webapplicatie gebruikt, moet je de browser de opdracht geven de bestanden van de server te halen i.p.v. uit de lokale cache. Dit gebeurt door in Windows tegelijkertijd op CTRL + F5 te drukken. Werk je met een Apple en Safari gebruik dan: Apple + R of command + R.

Windows: CTRL + F5
Apple: Apple + R of command + R.

Meer vragen?

Staat je vraag niet tussen onze veel gestelde vragen? Of krijg je het toch niet voor elkaar met de uitleg die hierboven vermeld staat? Neem dan gerust contact met ons op en wij helpen je graag verder.

Geschreven door: cloe@cleverdesk.nl

Klik hier om naar de Cleverdesk hoofdwebsite te gaan: