Laat een goede crisis nooit verloren gaan

Extreme en ongekende tijden, dat is waar de hele maatschappij zich nu in bevindt. Het kabinet zet alles op alles om in ieder geval lopende projecten en overheidsaanbestedingen veilig voort te kunnen zetten. Goed nieuws voor de infrasector. Dat neemt niet weg dat infra(gerelateerde)bedrijven in deze tijden – waar thuiswerken voor kantoorpersoneel de nieuwe norm is – zich moeten herinrichten. Werk maken van digitalisering is dan ook een must. Met Cleverdesk, een online portal voor GWW-bedrijven, hoef je elkaar fysiek niet meer te zien.

relatiedag-idee101

Coronacrisis

‘Never let a good crisis go to waste’ oftewel ‘laat een goede crisis nooit verloren gaan’. Het zijn beroemde woorden van Winston Churchill in aanloop na de vorming van de Verenigde Naties, kort na de Tweede Wereldoorlog. “De coronacrisis heeft het merendeel van de Nederlandse bevolking opnieuw wakker geschud”, zegt Maarten Overeem van Idee101, founder van Cleverdesk. “Natuurlijk was de eerste reactie vooral ‘paniek’, maar dankzij allerlei digitale middelen blijkt men heel goed in staat om vanuit huis te werken. Ook het contact met collega’s verloopt vaak boven verwachting goed via de vele mogelijkheden op het gebied van videobellen. Als we straks het virus onder controle hebben, zal er een nieuwe werkelijkheid ontstaan en zullen digitale middelen eerder ingezet worden dan voor de crisis.”

Bruggen slaan

Wat de coronacrisis wel aan het licht brengt, is de mate van digitale volwassenheid van bedrijven, stelt Overeem. “Er zijn veel bedrijven die inderdaad al een digitalisatie slag hebben gemaakt, maar een deel loopt nog hopeloos achter. Idee101 heeft met Cleverdesk dé oplossing in huis om alle operationele processen in één pakket te digitaliseren. Zo maakt de applicatie het mogelijk om op afstand met elkaar te communiceren om een brug te slaan tussen het kantoorpersoneel (thuis) en de medewerkers op locatie. Ook is het bijvoorbeeld mogelijk om via de planning online opdrachten in te schieten, maar ook het schrijven en verantwoorden van uren, het aftekenen van werkbonnen, het melden van een onveilige situatie of zelfs een verlofaanvraag doen, kan volledig digitaal. Alles wat nodig is in het werkveld, is via een tablet of smartphone met een internetverbinding beschikbaar. Vanaf kantoor (thuis) is het bovendien mogelijk om individuele of groepsberichten te sturen naar medewerkers buiten. De applicatie maakt onderscheid in verschillende functieniveaus, zodat op elk functieniveau binnen de organisatie de taken digitaal afgehandeld kunnen worden.”

Cleverdesk Light

Cleverdesk is volledig toegespitst op het digitaliseren van de operationele processen van GWW-bedrijven. “Behalve grote bedrijven kunnen ook kleinere bedrijven (waarbij de eigenaar bijvoorbeeld tevens fungeert als planner en uitvoerder) bij Cleverdesk terecht voor een laagdrempelige instap. Via onze website kan men een gratis demo aanvragen. Om met de beroemde woorden van Churchill te eindigen ‘laat een goede crisis nooit verloren gaan’,” besluit Overeem.      

Contact

Ben je benieuwd waar Cleverdesk jou mee kan helpen, of ben je benieuwd naar de mogelijkheden van ons platform? Neem dan contact met ons op.