Onboarding & implementatie

Succesvol digitaliseren met het Customer Succesteam van Cleverdesk

Zo snel mogelijk aan de slag met ons Customer Succes Team

Zodra je hebt besloten om jouw organisatie te verbeteren met Cleverdesk, begint het echte werk. Het leren kennen en werken met Cleverdesk, het opleiden van jouw team en de inrichting van het systeem; dit noemen wij Onboarding. Later in het traject wil je misschien aanvullende onderdelen gaan gebruiken of nieuwe modules toevoegen. Deze worden met ondersteuning van ons Customer Success Team geïmplementeerd.


  • Dankzij de onboarding en begeleiding van ons Customer Success Team kun je snel aan de slag en behoud je focus op je kernactiviteiten
  • Voeg later in het traject eenvoudig nieuwe onderdelen toe voor continue optimalisatie
Onboarding

Onboarding

Het meest cruciale van goed werkende software is een succesvolle implementatie. Wij van Cleverdesk begeleiden jouw team tijdens de onboarding fase. Onboarding bestaat uit de volgende onderdelen:


  • Opstart en installatie
  • (Online) Kick-off
  • Projectplan opstellen
  • Cleverdesk instellen (instellingen & stamgegevens)
  • Inrichtingsondersteuning (implementeren van onderdelen)
  • Datamigratie
  • Pre-live sessie (uitvoeren van tests)
  • Basistraining (op locatie)

Een succesvol digitaliseringstraject begint met een goede implementatie. We implementeren Cleverdesk in fases, zodat je controle houdt en verrassingen vermijdt. Moeten er later nieuwe onderdelen worden toegevoegd? Ons Customer Success Team staat klaar om je te ondersteunen met uitleg, training, inrichting en datamigratie. Na de onboardingfase kun je gemakkelijk nieuwe onderdelen implementeren en zelf beslissen wat en wanneer je onderdelen wilt inrichten.

Key-users

Een bedrijf veranderd continu, ook de mogelijkheden van Cleverdesk veranderen steeds. Door input van klanten tijdens inspraaksessies en de roadmap die het Product & innovation team heeft gemaakt. Wij stellen per bedrijf één of meer Key-users aan. Deze mensen zijn ons aanspreekpunt, maar worden ook via onze maandelijks nieuwsbrief up-to-date gehouden over nieuwe ontwikkelingen.  

De Key-users worden actief betrokken bij het leveren van input en het met meedenken met de ontwikkeling van Cleverdesk. 


  • Eén of een klein aantal aanspreekpunten zorgt voor duidelijke communicatie
  • Betrokkenheid en proactieve benadering van Key-users
Hostingsmogelijkheden: CleverCloud of On Premise

Hostingsmogelijkheden: CleverCloud of On Premise

Een van de unieke aspecten van Cleverdesk is dat je zelf kunt kiezen waar de software gehost wordt. Als je liever zelf de hosting, veiligheid en snelheid van het pakket beheert, kun je Cleverdesk ook installeren op je eigen serveromgeving. We bieden ook via onze partner Dustin een professionele host-omgeving aan.


CleverCloud

Als je kiest voor Cleverdesk inclusief hosting, wordt de software geïnstalleerd op een gedeelde server (shared) bij de met voorkeur verkozen leverancier van Idee101. Het voordeel hiervan is dat je zelf geen server hoeft aan te schaffen en ook geen zorg hoeft te dragen voor het beheer, de veiligheid en de snelheid.


On-premise

Bij een On-premise installatie verzorgt de klant zelf de hosting. Dit kan op locatie van het bedrijf zijn, maar ook in een datacentrum, bijvoorbeeld bij bedrijfssystemen. De klant is dan zelf verantwoordelijk voor de eventuele uptime en prestaties van de software. De eisen waaraan de server moet voldoen worden door Idee101 verstrekt aan de verantwoordelijke voor de hosting, voorafgaand aan de implementatie.

Videos

Steeds meer mensen vinden het makkelijker om te leren van video’s dan van tekst. Wij zijn hierom druk bezig om ons Youtube kanaal te vullen met korte uitlegvideo’s. Wordt lid van ons kanaal en ontvang regelmatig updates wanneer we nieuwe video´s hebben geüpload.

Bekijk video's
Supportal

Supportal

Of je nu net begint met Cleverdesk of nieuwsgierig bent naar de mogelijkheden van de nieuwste versie, je vindt het allemaal in onze Supportal. Hier vind je niet alleen algemene uitleg over verschillende onderdelen, maar ook uitgebreide releasenotes van de laatste versies van Cleverdesk.

Supportal

Meer weten over onze werkwijze? Plan een kennismaking met ons

In een online kennismaking:

  • Maken we vrijblijvend kennis met elkaar
  • Laat ik je de Cleverdesk demo zien
  • Denk ik adviserend mee over jullie situatie
Kennismaking inplannen