Een positieve verrassing was de overgang op Cleverdesk, zegt Peter Kurvers, financieel controller bij Laarakkers BV. De grote aannemerij in sloopwerken implementeerde het systeem tweeënhalf jaar geleden. “De medewerkers zijn er heel positief over dat ze het papier kwijt zijn.” Lees in deze Casestudy rondom Laarakkers hoe Cleverdesk bijdraagt aan efficiënte bedrijfsprocessen.
Sneller en beter analyseren met Cleverdesk
“Toen we het systeem aankochten, was het voor ons al duidelijk dat het noodzakelijk was om de werkbonnen te digitaliseren”, zegt Kurvers. Door die stap te zetten, hoopte het bedrijf projecten sneller en beter te kunnen analyseren. Ook zouden werkbonnen sneller kunnen worden goedgekeurd. “Het scheelt veel tijd en fouten bij de uitvoerders”, aldus Kurvers.
Uren van machines vastleggen
Cleverdesk heeft als voordeel dat ook uren van machines kunnen worden vastgelegd, iets wat met Exact niet kan. “We hebben ervoor gekozen om groepsgewijs over te stappen van papier op het digitale systeem. Die overstap ging zonder problemen, ook bij de oudere generatie. Er is maar één medewerker die er niet mee om kan gaan”, zegt Kurvers. Via één druk op de knop op de smartphone kunnen de medewerkers laten weten dat ze bezig zijn geweest en kan er meteen een onderscheid worden gemaakt tussen de reis- en werkuren.
Terugverdientijd Cleverdesk
Over de terugverdientijd zegt Kurvers: “Het ligt eraan of er nog helemaal vanaf papier wordt gewerkt. Bij ons scheelt het voor de administratie anderhalve werkdag per maand. Dan hebben we nog geen rekening gehouden met de werkbesparing voor de uitvoerder.”
Nog een plus vindt de controller het dat Cleverdesk vaak op bezoek komt met twee mannen: de één kijkt naar het hoofdverhaal, de ander naar de technische vertaling. “Daardoor is het ook voor bedrijven die nog weinig ervaring hebben met digitaliseren een aanrader.”
Wil jij ook werken met Cleverdesk? Wij vertellen jou graag meer over de mogelijkheden voor jouw bedrijf!
•