Onboarding & implementatie

Succesvol digitaliseren met het Customer Succesteam van Cleverdesk

Zo snel mogelijk aan de slag met ons Customer Succes Team

Als je eenmaal besloten hebt om jouw organisatie te gaan verbeteren met Cleverdesk begin het echt werk pas. Het leren kennen en werken met Cleverdesk, het opleiden van jouw mensen, de inrichting. Wij noemen dit Onboarding. Later in het traject wil je misschien aanvullende onderdelen gaan gebruiken of nieuwe modules. Deze worden met ondersteuning van ons Customer Succes team geïmplementeerd. 

  • Door de onboarding en begeleiding van het Customer Succes Team behoud je focus, en kun je zo snel mogelijk aan de slag
  • Later in het traject eenvoudig nieuwe onderdelen inzetten
Onboarding

Onboarding

Het meest cruciale van goed werkende software is een succesvolle implementatie. Wij begeleiden jouw team tijdens de onboarding fase. De Onboarding bestaat uit de volgende onderdelen: 

• Opstart en installatie
• (Online) Kick-off
•  Projectplan
•  Set-up Cleverdesk (instellingen/stamgegevens)
•  Inrichtingsondersteuning (implementeren onderdelen)
•  Datamigratie
•  Pre-live sessie (uitvoering testen)
•  Basistraining (op locatie)

Een succesvol digitaliseringstraject is afhankelijk van een goede implementatie. We implementeren Cleverdesk altijd in fases. Hierdoor zit jij zelf aan het stuur en kom je niet voor verrassingen te staan.  Wanneer er later in het traject nieuwe onderdelen moeten worden ingericht staat ons Customer Succes Team voor je klaar. Een onderdeel implementeren houdt in: uitleg geven, training geven, inrichten, overzetten van data etc.  

  • Na onboarding gemakkelijk nieuwe onderdelen implementeren
  • Zelf beslissen wat en wanneer je onderdelen inricht

Key-users

Een bedrijf veranderd continu, ook de mogelijkheden van Cleverdesk veranderen steeds. Door input van klanten tijdens inspraaksessies en de roadmap die het Product & innovation team heeft gemaakt. Wij stellen per bedrijf één of meer Key-users aan. Deze mensen zijn ons aanspreekpunt, maar worden ook via onze maandelijks nieuwsbrief up-to-date gehouden over nieuwe ontwikkelingen.  

De Key-users worden ook gevraagd om input te leveren, mee te denken met de ontwikkeling van Cleverdesk. 

  • Eén aanspreekpunt zorgt voor duidelijke communicatie
  • Betrokkenheid en proactieve benadering van Key-users
Hostingsmogelijkheden: CleverCloud of On Premise

Hostingsmogelijkheden: CleverCloud of On Premise

Eén van de dingen die Cleverdeks uniek maakt is, is dat je zelf kan kiezen waar de software staat. Wil je liever zelf zorgdragen voor de hosting/veiligheid/snelheid van het pakket dan kun je Cleverdesk ook op je eigen server omgeving laten installeren. Wij bieden ook via onze partnet Dustin een professionele gehoste omgeving aan. 

CleverCloud

Wanneer u kiest voor Cleverdesk inclusief hosting, wordt de software op een gedeelde server (shared) geïnstalleerd bij de preffered supplier van Idee101. Voordeel is dat je zelf geen server hoeft aan te schaffen en ook geen zorg hoeft te dragen voor beheer, veiligheid en snelheid. 

On-premise

Bij een On-premise installatie zorgt de klant voor de hosting. Dit kan op locatie van het bedrijf, maar ook in een datacentrum, bijvoorbeeld bij bedrijfssystemen. De klant is dan zelf verantwoordelijk voor de eventuele uptime en performance van de software. De eisen waaraan de server moet voldoen worden door Idee101 verstrekt aan de verantwoordelijke voor de hosting. Dit gebeurt voorafgaand aan de implementatie. 

Videos

Steeds meer mensen vinden het makkelijker op te leren van video’s dan van tekst. Wij zijn hierom druk bezig om ons Youtube kanaal te vullen met korte uitleg video’s. Wordt lid van ons kanaal en je ontvangt steeds updates wanneer we weer een nieuwe video hebben gepubliceerd. 

Bekijk video's
Supportal

Supportal

Of je net begint met Cleverdesk of dat je benieuwd bent naar de mogelijkheden van de nieuwste versie. Je vindt het in onze supportal. Op deze plek vind je algemene uitleg van verschillende onderdelen, maar ook uitgebreide releasenotes van de laatste versies van Cleverdesk. 

Supportal

Meer weten over onze werkwijze? Plan een kennismaking met ons

In een online kennismaking:

  • Maken we vrijblijvend kennis met elkaar
  • Laat ik je de Cleverdesk demo zien
  • Denk ik adviserend mee over jullie situatie
Kennismaking inplannen