De vraag om een moderner systeem en de behoefte om zaken aan elkaar te koppelen waren voor de Zuidema Groep (infra, recycling en grondstoffen) reden om met Cleverdesk in zee te gaan. Daarvoor gebeurde alles nog via papier, met behulp van een agenda, Excel en papieren werkbonnen. Lees meer over de ervaring van Zuidema Groep in deze casestudy.
‘Ze stonden vooraan voor een nieuwe telefoon’
Harrold Dusseljee, projectleider bij de Zuidema Groep, zegt dat ze vanaf het voorjaar echt met het systeem zijn gaan werken. Het gaat dan om in totaal dertig mensen, van wie twintig in de buitendienst. Om dit te realiseren begon Zuidema Groep na de zomer van 2018 met de voorbereidingen. “Zelfs de hele kritische medewerkers zijn heel positief”, zegt Dusseljee. “Ze stonden vooraan voor een nieuwe telefoon”, lacht hij.
Uren doorgeven via de mobiele app
Via de mobiele app komen de medewerkers snel te weten wat ze moeten doen en kunnen ze makkelijk hun gemaakte uren doorgeven. Een blijvend aandachtspunt is dat medewerkers het ook moeten melden als ze andere werkzaamheden hebben gedaan dan gepland en dat gebeurt nog niet altijd. Toch is de projectleider vooral heel positief en hij vertelt dat ze nu elk moment een update krijgen, waardoor Zuidema ook kan gaan factureren via het systeem.
Inventarisatie door Cleverdesk
Een praktisch advies aan andere ondernemers is om Cleverdesk vooraf een inventarisatie en analyse van de bedrijfsprocessen te laten maken. “Dat verdien je terug in de ontwikkeling. Kritisch meekijken is dan belangrijk, maar dit werkt beter dan dat je ontdekt dat iets wat je graag wilt er niet bij zit.”
Wil jij na deze casestudy van de Zuidema Groep meer weten over werken met Cleverdesk? Neem dan contact met ons op. Wij vertellen jou graag meer over de mogelijkheden!
•