Even voorstellen: Gert Jan Boertien

Wij hebben bij Cleverdesk ontzettend veel leuke en hardwerkende collega’s. Wij willen ze dan ook graag aan je voorstellen! Dit keer geeft Gert Jan Boertien je een kijkje achter de schermen bij ons development team. 

Even voorstellen

Gert Jan, wil jij beginnen door jezelf voor te stellen? Gert Jan: ‘Ja, zeker. Ik ben Gert Jan en ik werk inmiddels 4 maanden bij Cleverdesk. Ik ben hier begonnen als stagiair en dat beviel zo goed van beide kanten dat ik heb besloten om te blijven na het afronden van mijn studie informatica aan de NHL Stenden.’

Blijven plakken

‘Tijdens mijn stage bij Cleverdesk ben ik vooral bezig geweest met de koppelingen. Bedrijven maken vaak gebruik van meerdere softwarepakketten. Tijdens mijn stage heb ik gekeken hoe ik de koppelingen tussen Cleverdesk en de softwarepakketten kan automatiseren zodat wij dat hier niet meer handmatig hoeven te doen. De belangrijkste koppelingen heb ik tijdens mijn stage direct kunnen automatiseren. Zo kunnen wij nu al veel efficiënter werken’, aldus Gert Jan.

Development team Cleverdesk

Hoe gaan jullie binnen het development team aan het werk? Gert Jan: ‘Wij zijn op dit moment met 5 programmeurs bij Idee101 en Cleverdesk. Iedereen doet in de basis hetzelfde, maar er zijn natuurlijk altijd collega’s die specialistische kennis hebben op bepaalde vakgebieden. Wij krijgen ook geregeld klanten die maatwerkpakketten bij ons afnemen. Dit zijn vaak grote bedrijven met uitdagende klussen. Daar werken wij dan met meerdere collega’s aan. 

Binnen het development team werken wij met een scrumboard. Ons klantsucces team levert ons bugs of werkzaamheden aan die wij vervolgens via het scrumboard aangeleverd krijgen en verdelen onder de programmeurs. Het werken op deze manier is ontzettend overzichtelijk en zorgt ervoor dat iedereen ook van elkaar weet waar hij of zij mee bezig is. Doordat wij elke dag andere werkzaamheden aangeleverd krijgen, is geen dag hetzelfde. Dat maakt mijn werk ook ontzettend gevarieerd en uitdagend.’

Constante ontwikkeling Cleverdesk

Waar bestaat een gemiddelde werkdag voor jou uit? ‘Naast het oplossen van bugs en problemen vanuit bedrijven, zijn wij ook constant bezig met het ontwikkelen van nieuwe versies voor Cleverdesk’, Vervolgd Gert Jan. ‘Wanneer wij merken dat problemen of vragen steeds terug komen vanuit de klant, kunnen wij dit meenemen in een nieuwe versie van Cleverdesk. Wij vinden het belangrijk om te luisteren naar onze klanten en waar ze tegenaan lopen. Zo blijft Cleverdesk zich constant ontwikkelen en wordt de software steeds uitgebreider. Wij werken dus niet alleen aan kleine klusjes, maar ook aan grote projecten van bijvoorbeeld een nieuwe versie van Cleverdesk.’

Contact

Ben je benieuwd waar Gert Jan jou mee kan helpen, of ben je benieuwd naar de mogelijkheden van ons platform? Neem dan contact met ons op.