Ik heb geen overzicht in mijn bedrijfsmiddelen

Bedrijfsmiddelen: Wanneer zijn ze gekeurd? En hebben ze wel de juiste certificaten? Ook het digitaliseren, en dus goed bijhouden hiervan is essentieel. Ongekeurde bedrijfsmiddelen leveren gevaar op voor je medewerkers. En wanneer je middelen niet beschikbaar zijn kunnen je projecten uitlopen.

 

Quickwin: Als je nog niks hebt op dit vlak kun je beginnen met het duidelijk nummeren van je materieel. Hebben al je materieel stukken een eigen uniek nummer in een bepaalde range? Zo ja: is hierbij nagedacht over een logische opbouw? En zo nee, mooi; dan heb je nu de kans om dit in 1 keer goed te doen. Wij raden altijd aan om een structuur met minimaal 2 en maximaal 3 niveaus te gebruiken. Zo kun je denken aan:

1. Hijs- en hefmiddelen
1.1 Heftrucks
1.1.1 Diesel en LPG-trucks
1.1.1.001 Linde RC 40 Dieseltruck

Als je met dit soort unieke en logisch opgebouwde nummers gaat werken,  dan kun je straks eventueel makkelijker overstappen op een ander pakket dan bijvoorbeeld Excel (ja! er zijn makkelijkere alternatieven). Je kunt deze mappenstructuur ook eerst opzetten op een fileserver.

Professionele oplossing:

Cleverdesk | Certificering

Zoek je een professionele oplossing voor je equipment? Cleverdesk biedt de uitkomst. Certificaten en keurrapporten zijn zelf te maken en altijd terug te vinden. Of je nu zelf keurt of dit door een externe keuringsinstantie laat doen.

Meer weten over online materieelbeheer? Kijk hoe Cleverdesk het verschil heeft gemaakt bij Wagenborg Stevedoring.

Wil je weten wat digitaliseren je oplevert?

Dit whitepaper geeft je een helder beeld van wat digitaliseren je oplevert. Op welke schaal dan ook: of je nu van plan bent om digitaal te gaan factureren en te gaan scannen of dat je met je afdeling nadenkt over een nieuw ERP-pakket.